vrijdag 21 augustus 2015

Van palingsound tot sprookje.

Inmiddels zijn de scholen hier in het Noorden sinds een week weer begonnen, en de langste ruk tot aan de herfst vakantie kan gemaakt worden.


Velen gingen op vakantie, heerlijk.... en iets wat ik volgend jaar ook weer hoop te doen. Ik ging her en der een dagje weg.


De eerste bestemming moge duidelijk zijn, met een palingsound van hier tot ginder kwam ik terug.
En zoals een echte Hollander met de hand op de knip liet ik de souvenirs achter voor al die duizenden toeristen.

Die vanaf hun bezoek aan muzikaal Volendam, voortaan de tulpen buiten zetten in eigen land, en hun slippers verruild hebben voor die oer Hollandse klomp.


Geen pittige Chinese of Hindoestaanse gerechten meer, maar gewoon een plakje oude kaas op het brood mee naar hun werk.


Petje af, voor al die cultuur snuivende mensen, die zich door al die drukte soms op een ietwat overweldigende manier zich een weg banen door de menigte, op zoek naar de ultieme souvenir voor de thuisblijver.

Ondertussen wilde ik weten hoe het mijn LH-waarde verging, om zo het juiste moment voor het insemineren in kaart te brengen, en pieste ik menig LH stikje krom. 

De LH waarde Luteïniserend Hormoon neemt vlak voor de ovulatie toe, zo'n 24 tot 48 uur. Hiermee kun je dus het meest geschikte moment van je vruchtbaarheid bepalen. Super handig natuurlijk.


Terwijl dit alles in kaart gebracht moest worden, verbleef ik nog een dagje in de wondere wereld van de Efteling, en besloot ik dit over een jaar of wat ook met mijn kleine smurf te bezoeken.


En terwijl ik met mijn hoofd bij hele andere dingen was, genoot ik toch van al die vrolijkheid die oververhitte papa's, trotse met hun hoofd in de wolken zijnde mama's, en ietwat van alle indrukken voldane kinderen en hun fiere opa's en oma's met zich mee brengen.

Evenals al die volgeladen buggy's, wandel- en kinderwagens.


Wat lijkt het mij toch leuk, om hier over drie jaar weer te wandelen samen met die fiere oma, en trotse tante te kijken hoe vrouw Holle haar dekbed uitklopt, en hoe sint Nicolaas nog steeds op dat welverdiende voetstuk staat.




Jippie..want ondertussen is mijn LH waarde positief, is al dat urine vergieten dus niet voor niks geweest.


En dronken we op de Grote Markt in Groningen gezellig een frisse Wieckse Rosé, want sommige dingen zijn het vieren waard.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten