woensdag 26 oktober 2016

Instagram, Facebook en mijn lack aan social media skills.

Het opzetten van een bedrijfje naast deze blog, dat is waar ik de laatste tijd flink mee bezig ben. Maar zonder slag of stoot gaat het niet.

En natuurlijk heeft iedere ondernemer in de dop daar mee te maken. Want voor niks gaat de zon op toch? Ik ben al dagen bezig met het aanmaken van een simpel Instagram account. Hoe moeilijk kan het zijn zal je denken, nou moeilijk genoeg om mij af en toe gewoon lekker even helemaal tot waanzin te drijven. Om verdrietig van te worden gewoon. Maar dan ook echt verdrietig hè.


Ik ben niet zo iemand die (en ik ken er eentje) echt elke zucht op haar facebook pagina zet. Geheid dat jij er ook een handjevol van kent. Reden genoeg voor mij om zo iemand niet langer meer te volgen. Je gaat gelukkig nog net niet mee naar de w.c zeg...allemachtig man.

Maar goed. Ik wil mijn bedrijf op de markt zetten en dan heb je toch echt nogal een Social Media kit nodig zeg.

Ik kom uit het reclame wereldje. Een wereldje dat ik qua ontwikkeling ruim een eeuw geleden verlaten lijk te hebben. Social Media training zal dus absoluut iets voor mij zijn. Ik moet het mezelf eigen maken dat ik vaker foto's maak van wat ik doe, waar ik heen ga en waarom ik erheen ga.



Dat vind de klant dan weer leuk. En leuke klanten dat is waar het uiteindelijk omdraait.

Ik schreef mijn bedrijf in bij de KvK, en wat was ik f*cking trots zeg!!! Heb ik er een foto van?? Uhhh nee...gewoon omdat ik het nogal een gedoe vind om op de stoep voor een een bedrijf als KvK mijn haar in de plooi te doen, de juiste positie of houding aan te nemen te kijken of je qua lichtinval wel goed zit. Om vervolgens te klikken, en erachter te komen dat je er gewoon ruk op staat.

Enigszins geïrriteerd verwijder je de foto om weer een nieuwe foto te maken, want je wilt er hoe dan ook leuk op staan. Ondertussen voel je je nogal ongemakkelijk, aangekeken en opgejaagd door alles en iedereen om je heen. En om dit soort irritaties te voorkomen. en omdat ik niet heel erg veel zelfvertrouwen heb, skip ik het liefst zulke momenten. En dat terwijl ik graag dingen vast leg.

Ik loop dus door, terwijl ik weet dat ik best een foto mag maken, dat er niemand is die zal zeggen..."heey Lennips sta je nu gewoon een selfie te maken voor het pand van de Kvk. Oprotten wegwezen ga je moeder pesten, de buurman of weet ik veel wie, maar hier worden geen foto's gemaakt. En een uitzondering maken doen we ook niet.

Natuurlijk mag ik foto's maken. Net als ieder ander dat doet, voor het thuisfront, voor je nieuwste vlam, voor de rest van de wereld of gewoon bedrijfsmatig.

Ik moet het mezelf eigen maken dus. Dat als ik onderweg ben naar een event, regelmatig foto's post, en daarbij nogal wat gebruik moet maken van ##### inderdaad de hashtag.

Dat die nieuwe skate sokken waarmee ik net van de trap af geleden ben omdat ze nog te glad zijn, echt bij die ene # skatewinkel # vandaan komen. En dat ik dat dan weer publiceer op mijn Instagram account.



Maar alle Jezus te paard wat moet ik er aan wennen. Gelukkig sprong vriend en website ontwikkelaar Henk voor mij in de bres. Hij is druk bezig met het maken van mijn nieuwe site. Een site waarin ik dus ook die tools als Instagram en Facebook op heb willen staan. Je kent het wel...ik maak een foto, plaats dat op het Instagram account van Keep them Hooked ( mijn nieuwe bedrijf) en vervolgens komt die foto ook weer op de site te staan.

Super handig natuurlijk en verdomd ideaal om zo je bedrijf een beetje te promoten, maar voor mij is het nu nog gewoon allemaal een beetje abra - f*cking - cadabra hoor.

Al doende leert men is mij altijd verteld dus waag ik mezelf er maar gewoon aan. Ik sta natuurlijk te popelen om dadelijk keihard aan de slag te gaan. en ben super blij met de nieuwe site die elk moment de lucht in kan gaan.

En ach met al die social media skills komt het vast helemaal goed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten