zondag 15 februari 2015

Van billendoekjes tot babystrikmutsjes tot eendenhok.

Juist omdat ik steeds meer een kei in besparen en milieubewust bezig zijn word, struin ik zo nu en dan het wereld wijde web af op zoek naar nog meer leuke ideeën om wanneer hier een kleine versie van mezelf arriveert de kosten enigszins te beperken.

De wasbare luiers staan bij mij stipt op nummer 1.Ik las hierover over op een van mijn favoriete blogs namelijk die van madamezsazsa. De eerste aanschaf kan best prijzig zijn, tenzij je natuurlijk een beroep doet op tweedehands sites, maar de kosten die je hiermee uiteindelijk bespaart zijn aanzienlijk. En dat je daarmee de afvalberg mooi doet in slinken speelt voor mij een grote rol.

 Afbeelding via pooops.de


Op nummer 2 de wasbare billendoekjes, wat een uitvinding. De ene kant van het doekje welke je uit tricot, jersey, flanel of molton maakt is bestemt voor de plasjes, de iets ruwere kant hydrofiel of tetra gebruik je uiteraard voor de ietwat onaangename verassingen. De doekjes die een afmeting van 20 bij 20 cm bevatten en waarbij je de hoekjes af kunt ronden stik of lock je vast. De doekjes leg je vervolgens in een goed af te sluiten bakje. Dit bakje, ik ga hiervoor een oud Zwitsal  doosje gebruiken, vul je met een laagje water daarnaast voeg je een druppeltje etherische olie toe, dit kan bijvoorbeeld lavendel zijn juist omdat dit zo goed ontsmet. Volgens bronnen kan je hiermee 350,- euro in twee jaar tijd besparen ik zal wel gek zijn zeker als ik dit aan mijn neus voorbij liet gaan. Overigens zitten de billendoekjes die je normaal gesproken in de winkel koopt vol met parfum en andere giftige stoffen, waar je als vrouw het advies krijgt vooral geen zeep of andere geparfumeerde artikelen te gebruiken bij je intieme zone, waarom zal je oogappel dan wel oppoetsen met doekjes die naar appel , peer of weet ik veel wat voor combinaties ruiken. Mij niet gezien en daarom ga ik aankomende week besteden aan het maken van deze vriendelijke billendoekjes.

Wat ik ook erg leuk vond zijn de babystrikmutsjes welke je gewoon van een oud te klein rompertje of t-shirtje kunt maken. Ik nam het patroontje over via kiind.nl en hoop er van de week nog aan te beginnen. Net zoals aan het eenden hok en de afrastering in de tuin. Word vervolgt dus....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten