vrijdag 2 januari 2015

Een goed begin is toch meestal het halve werk??


en een goed begin was het!!! Althans...nog wat bijkomend in ons nachtelijke outfitje, zaten wij daar met een bakje verse koffie en de nodige nieuwjaarskoekjes natuurlijk voorzien met een busje slagroom, heerlijk op den zetel (zoals ze dat in België zo schoon zeggen). Tot het buurjongetje van een paar huisjes verder aan kwam lopen, daar stond ik dan in mijn nachtelijk u weet wel, in de deuropening. Het kereltje was
zijn restantjes vuurwerk netjes aan het opvegen, waar in mijn ogen nog vele mensen een voorbeeld aan kunnen nemen, tjonge wat een puinzooi bij de straten. En nee mensen, opruimen gaat niet vanzelf, daar moet je toch echt even de tijd en de moeite voor nemen, wat tegenwoordig uit gemakzucht natuurlijk niet mee valt hé? tis best moeilijk om je eigen troepjes op te ruimen. Stel je voor, je moet helemaal een naar het schuurtje lopen om een bezem in handen te nemen, om vervolgens als een stratenveger de boel weer netjes te maken, jeetje wat moeten de mensen in de buurt wel niet denken, die zien me vast staan vegen, wat een afgang. NOU NEE!!! Die lieve mensen uit de buurt die waarderen dat ten zeerste, dat wanneer je na het afsteken van je vuurwerk, wat natuurlijk kei gezellig is of kan zijn, gewoon je meuk weer opruimt. Wel zo netjes, en wel zo vriendelijk niet alleen voor het buurtje maar ook voor het milieu.
Afijn even mijn kleine frustratie uitgesproken, ik stond in de deuropening, terwijl het vriendelijke buurjongetje kwam vertellen dat mijn directe buren nogal een knal hadden veroorzaakt, waarbij de het achterlicht van de auto van een goeie vriendin van mij nogal beschadigd was, ze had al een raar gevoel gehad, en geloof mij, zodra zij een raar gevoel heeft, dan kunnen we daar gerust van op aan dat ons iets staat te gebeuren, vaak is dit dan niet heel positief, helaas.Gelukkig is alles netjes afgehandeld met de directe buurtjes, de auto is reeds voorzien van een nieuwe achterlamp en volgend jaar schuilen we in een bunker.

Awel, omdat dit begin van het nieuwe jaar iets anders verliep dan gepland, hebben wij er toch nog iets leuks van weten te maken. Ik ben begonnen met het vernieuwen van deze blog, het vergt enige inspanning en het zal nog even duren voordat de blog de juiste look heeft, ik ben nogal pietje precies, en mijn grafisch verleden draagt daar natuurlijk ook zijn steentje aan bij. Vooralsnog gaat het redelijk, maar bij sommige dingen heb ik denk ik toch echt even een extra handje nodig, en dat extra handje komt me volgende week even wat aanwijzingen geven. Super fijn natuurlijk!!! En al doende leert men.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten