maandag 30 maart 2015

De verzopen moestuin



Wat was het mooi en wat waren we verwend, misschien een beetje té verwend. Want waar een week of wat geleden de zon mij aardbeien deed kopen bij de kweker, ik mij stortte op mijn sla, andijvie en broccoli des te meer ik nu sta te bidden bij mijn verzopen groentes. Haast met een sip lipje woel ik voorzichtig met mijn harkje de aarde een beetje los, zodat de oppervlakte wat meer lucht krijg en ik het water een beetje probeer weg te laten zakken.


Het is haast triest te noemen maar gelukkig weet de natuur zichzelf vaak te herstellen en hoop ik dat mijn verzopen groenten van nu zich over een week of wat weten te manifesteren als ware 1e klas pronkstukken der moestuin. Dus gun ik ze lekker wat zon, het is per slot van rekening gewoon lente en bij lente hoort mooi weer. Afijn tussen de regenbuien door wist ik toch nog een aardig houthokje te maken, voor wanneer de vuurkorf weer aan kan en de zomeravonden in de tuin doorgebracht kunnen worden.

Ook bracht ik met mijn kleine zus, welke dolgraag tante wil worden een bezoekje aan de huisarts. Helaas kreeg ik hier niet de juiste informatie en ben ik gaande weg de week zelf op onderzoek uitgegaan. Ondertussen kocht ik nog een leuke tweedehands kruiwagen voor als er spruitjes gaan komen. Wie zaait zal oogsten, toch??




Geen opmerkingen:

Een reactie posten