zaterdag 11 april 2015

De grote inspectie ronde.

Gisteren was natuurlijk een prachtige zon overgoten rokjesdag, nou ik kan u vertellen dat een ik sinds mijn achtste levensjaar geen rokje meer aan gehad heb. Ik verafschuwde die dingen, onhandig bij het boompje klimmen en al helemaal niet stoer voor een meisje met ballen, zoals ik destijds. Cross fietsen, voetballen, op de kop in de zandbak, slagballen kortom niks voor mij zo'n rokje...en wat nou als ze mijn onderbroek zien als ik op de kop aan een tak in de boom hang.

Geen rokjesdag voor mij dus, maar gewoon mijn oude spijkerbroek want deze prachtige dag stond geheel in het teken van de tuin. Net als vele anderen met mij, alleen ik kreeg de grote inspectie ronde en die is best streng kan ik u vertellen. Zoals altijd komen inspecties onaangekondigd langs, en dit keer had de controleur zijn witte jas ingeruild voor een zacht oranje gestreept exemplaar. Ik zal u daarom niet langer in spanning houden maar dit is wat er vrijdag ochtend 10 April j.l  zo rond de klok van 9.22 uur gebeurde.

Ineens was hij daar.


Controleerde de aardbeien plantjes.


Zelfs het vogelvoer huisje werd ge-checkt.

En zo snel als meneer de controleur er was zo snel was ie ook weer vertrokken zo gaat dat met controleurs, gelukkig kwam die van mij aan het einde van de dag weer gewoon lekker naar huis.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten