dinsdag 7 juli 2015

Een wel héél zomers verslagje.

   Het begon als volgt:

Ik incasseerde met gemengde gevoelens het weerbericht welke rechtstreeks in de huiskamer gepresenteerd werd, om hier vervolgens mijn plan uit te trekken, en me volledig over te geven aan wat ons te wachten stond. Hieronder volgt een kort verslag van de eerste wel héél warme zomerse dagen.


Ik drink sowieso al veel water, maar de afgelopen dagen leek ik onafgebroken de kraan open te hebben staan, om zo mijn lichaam te voorzien van de nodige liters vocht. Daarnaast zocht ik als zovelen enige verkoeling in de schaduw, en ik niet alleen
.

Ook kater Baileys wist met de schaduw wel raad liep een pasje minder hard en paste zich volledig aan aan de zinderende warmte.


Ik beschermde mijn moestuintje met een vrolijk gekleurde parasol, en deed ze 's avonds verblijden met een flinke plomp regenwater opgevangen in een ton.

Het was warm héél warm, en ik schonk mijn laatste waterijsjes aan de heren die hier met 35 graden Celsius de wegen in ons dorp van een nieuwe asfalt laag deden voorzien. Zij konden ze beter gebruiken dan ik, en alweer deed ik een goede daad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten