woensdag 20 april 2016

Ben ik wel een moeder moeder?


"Heb je zin in  .. Mei?" - de datum laat ik nog even in het het midden, i.v.m met nieuwsgierige paparazzi- vroeg mijn moeder gisteren toen we samen gezellig bij je kapper zaten. Ze wreef mij over mijn knie terwijl ze het vroeg. "Huh" antwoorde ik .. Mei? Wat is er dan? Oohh het Hooked Event in Workum, jaaaa daar heb ik echt super veel zin in "antwoordde ik.

"Nee, zei mijn moeder "je bezoekje aan de fertileitskliniek", och jezus ja, ik was het al bijna vergeten.

Inderdaad al bijna vergeten. Al 10 jaar een kinderwens, zodra ik een winkel binnenloop steven ik als eerste naar de baby- en kinder afdeling, of de speelgoedafdeling als de er is. Op zoek naar leuks. Al sinds jaar en dag verzin ik namen voor mijn nageslacht, en staat de BugaBoo klaar om gebruikt te worden.

En dan vergeet ik zoiets...Misschien omdat ik nog niet echt een besef heb dat ik daar binnenkort gezellig over koetjes en kalfjes en bijtjes en bestuivingen ga praten.

Kijk, ik was absoluut wel iemand die oplette tijdens de biologie les. Ik vond het interessant en met name het bestuiven van de bloem, met al zijn meel - en kroonbladen. In mijn hoofd was ik dat bijtje en vloog ik heerlijk alleen in het zonnetje op de thermiek van de wind een beetje door de velden met bloemen.

Ik hipte en hopte van de ene naar de andere bloem, en deed gezellig overal een drankje mee. Helaas duurde de les altijd maar 50 minuten, en werd ik even later in de wiskunde klas verwacht.

Enfin, ik was er dus niet echt mee bezig met het hele fertilietskliniek gebeuren. Maar over een dikke maand zit ik daar braaf aan het bureau van één of andere verpleegkunde een arts of gynaecoloog.

Oeps dat is wel even ander koek, maar kan ik wel een kind opvoeden? vroeg ik me gisteren tijdens het smeren van mijn broodje af.

Afbeeldingsresultaat voor moederschap
Afbeelding via famme.nl

Kijk ik weet hoe ik ze in bad doe, ik kan met mijn ogen dicht luiers verschonen en weet ook heel goed dat ze rust regelmaat en reinheid nodig hebben. Dat heb ik zelf ook nodig want anders word ik gek. Een beetje autistische trekjes heb ik, maar dat maakt me niet minder aantrekkelijk hoor ladies!!!
Het is zelfs wel schattig als ik de vrouwen met ik het bed gedeeld heb moet geloven.

Maar wat nou als ik vergeet brood te halen, en we tussen de middag helemaal geen broodje kunnen eten? Wat dan? Ineens was daar een soort van paniek. Ja dan heb ik toch mooi een probleem, voegde ik er zelf in een vlaag van nog meer paniek aan toe.

Achterlijk natuurlijk, ik ben 35 en gewoon een gezonde en verstandige vrouw. Met kinderlijke trekjes weliswaar dat moet ik er dan wel weer aan toevoegen, maar wij vrouwen zijn volleerd moeders. Dat heeft de evolutie zo bepaald en dat heeft Charles Darwin keurig netjes voor ons gedocumenteerd.

Dus iets simpels al het vergeten te halen van een brood, word door ons vrouwen wellicht als een uitdaging gezien. Als een bezetene gaan we op zoek naar iets anders, naar een oplossing. Want in geen geval gaat ons gebroed met een lege maag naar school.


Afbeelding via newmama.nu

We gaan op jacht in de koelkast, trekken de kussens van de bank om te kijken of er daar nog ergens een verloren broodkorstje ligt, en maken dat verloren korstje weer zo aantrekkelijk dat het gewoon in volle glorie opgegeten word.

Wij zij uitvinders en her-ontdekkers, improviseren er op los en maken dat de theorie van Darwin klopt.

In de volksmond heeft zoiets een naam, namelijk Moeders.

En ik denk dat ik een behoorlijk eind ga komen. Ik ben namelijk nogal van het improviseren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten