maandag 8 augustus 2016

de top 10 meisjesnamen

Een meisjesnaam

Kijk ik ga straks natuurlijk gewoon weer lekker verder met het hele traject kinderwens. Want dat is uiteindelijk waar het hier allemaal om gaat nietwaar?

Of het allemaal gaat lukken weet ik natuurlijk niet...maar toch is het stiekem leuk om al een naam voor je gebroed in gedachten te hebben.

Nu heb ik al een ontzettend leuke niet alledaagse (bahhhhhh ik heb er zo'n hekel aan wanneer je steeds dezelfde namen tegenkomt) jongensnaam.

Maar een naam voor een meisje...tjah dat blijkt toch nogal een ding.

Een naam die er staat

Vind ik persoonlijk echt leuk. De jongensnaam die ik in gedachten heb, die staat er gewoon. Wanneer hij zich op latere leeftijd voor zal moeten stellen tijdens bijvoorbeeld een belangrijk gesprek dan zal deze naam niet snel vergeten worden. 

Persoonlijk zal ik wanneer ik deze naam zal horen, denken -terwijl de jongeman in kwestie mij zijn hand toe reikt-...jeetje ja hier staat iemand. Kort, bondig maar vooral erg krachtig. 

Het zelfde wil ik voor een meisje. Met alle respect maar een Annelies gaat hem zeker niet worden. Wij hadden een Annelies in de klas, en ik kan je vertellen...ik had niet graag in haar schoenen gestaan. Och arme...

Een Emma of Sophie word hem ook nie. Jeetje lieve mensen, wanneer de halve bevolking al een naam als deze gekozen heeft, waarom dan in godsnaam nog een Sophie....wees creatief dat was je in bed toch ook toen je in aller ijl een koddig kindje probeerde te creĆ«ren? 

Enfin...niet een standaard naam voor mijn meisjes gebroed dus.

Afbeeldingsresultaat voor rockingnames
afbeelding verkregen via rockingnames.blogspot.com


Maar welke naam is dan wel leuk?

Gelukkig kocht destijds al eens het boek van Timo Sorber " RockingNames" waarin hij 50 kinderen met bijzondere namen portretteerde en daarbij de ouders vroeg naar de verhalen erachter.

Afbeeldingsresultaat voor rockingnames

afbeelding verkregen via rockingnames.blogspot.com

Erg leuk!!! Meer dan dat zelfs. Hij staat hier standaard op de boekenplank, en is al eens uitgeleend geweest aan vrienden in hun zoektocht naar een naam. 

RockingNames bevat ook nog eens een register met meer dan 20.000 al dan niet unieke kindernamen. Ik kan je vertellen ik ben er weg van.

Afbeeldingsresultaat voor rockingnames

Afbeelding verkregen via rckingnames.blogspot.com


De jongensnaam vond ik uiteraard in dit boek. Hoe kon het ook anders.
Nu nog op zoek naar een te gekke meisjesnaam.

Hier alvast een sneak preview van meisjes namen die ik erg leuk vind. Of - en welke het gaat worden dat hou ik nog lekker voor me zelf.

  1. Izzy
  2. Apple
  3. Ero
  4. Petal 
  5. Jools
  6. Dior
  7. McKenzie 
  8. Pippa... 
  9. Kadi 
  10. Alabama
Ik bespeur geen Emma's en Sophie's, Mission Completed zal ik zeggen. En ik vind ze leuk!! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten