dinsdag 26 mei 2015

Vragenlijst alleenstaand moederschap

Op één of andere gekke manier houd ik van het invullen van vragenlijsten en het liefst met een goed schrijvende pen. Heerlijk vind ik dat, een beetje over die stippellijntjes kalken. En vandaag mocht ik er maar liefst 2 invullen in totaal 5 velletjes A-4 papier,wat een weelde.


Afgelopen week kreeg ik ze via de kliniek per mail toegezonden de "Vragenlijst voor kandidaat alleenstaande moeders en de " Vragenlijst intakegesprek alleenstaande".
En vandaag heb ik ze ingevuld, omdat ik graag korte metten maak met dat soort dingen. Wat gedaan is is gedaan en daar hoef ik me dan geen zorgen meer om te maken.

Dus greep ik naar die goed schrijvende pen, zette voor mezelf en vers bakje koffie, gepaard met een goed gevuld glas water, want koffie droogt uit, en ging aan de slag.

Ik zal u even meenemen in de wondere wereld van de vragenlijst voor alleenstaande moeders. Misschien wel leuk als u de vragen voor u zelf invult, wat zal jij doen? wat zal jij zeggen tegen je kind later? en heeft u al een voogd geregeld voor uw oogappeltjes? Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden, leave a comment onderaan deze post, als je bereid bent dit te delen.

Daar gaan we dan, even indenkende dat u net als ik bewust kiest voor een alleenstaand moederschap (de heren die deze post lezen, zich even verplaatsende in de vrouw, eindelijk TIETEN : 0 ).

  • Denkt u dat uw kind een vader zal missen?
  • Wat wilt u uw kind vertellen als het vraagt of hij /zij een vader heeft?
  • Wat wilt u uw kind vertellen als het vraagt waarom u besloten heeft alleen een kind te krijgen?
  • Heeft u al bedacht wie de voogdij over uw kind zou kunnen krijgen, mits u onverwacht komt te overlijden? ( dat is even een bittere pil hé? maar wel ontzettend belangrijk om vast te laten leggen)

De documentaire "Wij willen ook een kind" van Mirrela van Markus, NTR Docs die vorig jaar juli door de npo uitgezonden werd, en die ik meerdere keren bekeken heb heeft mij geholpen om te gaan met in hoeverre de donor een rol zal spelen in het leven van mijn kind. Deze documentaire vind ik een absolute aanrader om eens terug te kijken, juist omdat er zoveel kanten van de aanwezigheid van een vader in de opvoeding van een kind belicht worden.

De papa van mijn kindje krijgt daarom straks ook een prominente plaats in huis, zodat hij of zij altijd een plekje heeft om zich te vergelijken, en de vragen die het kind zal hebben kan ik uitgebreid beantwoorden, ook omdat ik een heel uitgebreid profiel van de donor heb.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten