donderdag 4 juni 2015

Twinkel, en de roze wolk.

Een tijdje geleden bracht ik mijn vrienden een bezoekje om te vertellen dat ik een onwijs leuke donor voor het kindje gevonden heb, de jongste telg van het gezin een onwijs stoere en fiere dame van 4 bedacht een leuke naam voor het kind.

"Twinkel"zo moest het kind heten, zonder blikken of blozen en uit de grond van haar kleuterhartje nam ze dit besluit, voor haar mama en voor mij even slikken maar ach...ze meent het toch  oprecht en ik kan het haar niet kwalijk nemen, want twinkelen zal het kindje.

Gisteravond schoot ik op mijn fiets gezellig even langs bij deze lieve vrienden, de kids al spelende in de zandbak en in 1 streep stoof ze op,  fluisterde in een flits iets in het oor van haar moeder en weg was ze....twee tellen later op haar tenen en met haar handen achter haar rug terug komend.

" Ik heb iets voor jouw baby"' zei ze, en al snel kreeg ik één paar über schattige baby sokjes in mijn hand gedrukt. Glunderen dat ze deed, geweldig gewoon en ik gaf haar een hele dikke kus.

Haar mama vertelde me dat haar jongste telg tot in de puntjes voorbereid was op de komst van een kleine Twinkel, de babyfoon moest terug van de zolder naar haar kamer, en terwijl zij in de winkel stonden werd er flink gezocht naar baby flesjes, de mama vertelde haar dat het nog lang niet zover was er is nog geen baby dus kunnen de flesjes nog wel even wachten. " Beloof je mij dat we flesjes gaan kopen als de baby er is? vroeg ze haar mama op een manier dat wel heel erg serieus geklonken moet hebben.

Bij aankomst in hun super fijne tuin viel mijn oog gelijk op een oude wandelwagen, " Hé wat leuk"' zei ik en ondertussen kreeg ik van hun zoontje een heerlijk zand ijsje met drie bolletjes.

Leuk hé, zei mijn vriendin, die is van de buren geweest ze wilden er graag van af en dochterlief had haar oog er al een tijdje op laten vallen ze had namelijk een bestemming voor de wandelwagen meende ze, want als baby Twinkel dan komt logeren dan kon de baby daar lekker in zitten.

Goede voorbereiding daar draait het allemaal om, onze kleine lieve schat zit op haar roze wolkje, en ik laat haar daar lekker op zitten, binnenkort neem ik haar gezellig mee dan gaan we samen babyshoppen.



4 opmerkingen:

  1. Dank je wel Henk Valk, ik vond het ook zo grappig en schattig tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHAHAHA wat heb je dit weer prachtig geschreven!
    De kamer van Isa is al helemaal klaar, babyfoon staat al stand-by voor TWINKEL, want ja zo gaat de kleine echt heten volgens haar.

    BeantwoordenVerwijderen