dinsdag 14 juli 2015

Over doekjes en broekjes.

Natuurlijk probeer ik mijn ecologische voetafdruk en die van mijn kindje straks zo klein mogelijk te houden. Gewoon omdat ik simpel weg vind dat wij met zijn allen belachelijk veel consumeren, tenkoste van inderdaad het milieu, het klimaat en onze leefbaarheid.


Natuurlijk wist ik vanaf dag 1 dat zodra er zich hier een kleine voordoet, deze net als ik destijds gewoon een wasbare luier zal dragen. En omdat ik sinds enige tijd een kei geworden ben in het afstruinen van leuke sites, kwam ik gister tot mijn grote blijdschap een site tegen welke mijn hart weer even sneller deed kloppen, en de ecologische voetstap van mijn kleine gelijk van maat 46 naar een bescheiden maatje 28 doet slinken.

Geweldig... en daarom wil ik deze o zo leuke site meer dan graag met u delen. Op doekjesenbroekjes vind je echt onwijs leuke eko-logische materialen, van luiers tot draagdoeken, kleding en zelfs geboortelijsten. Handig natuurlijk dat ze er gelijk even een lijstje bij zetten van dingen ik allemaal nodig heb op het gebied van luiers. Gelijk even een kleine opsomming.


  • 20 luiers
  • 4 overbroekjes
  • papieren luier inleggers
  • 4 nacht inleggers.


(afbeelding via doekjesenbroekjes.be)

En zo kom ik de baby en peuter tijd wel door...heeft iemand toevallig nog wel een wasknijper voor op mijn neus, want die kon ik dan net weer niet vinden op de site. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten