maandag 17 augustus 2015

De gevoelige backpacker.

Om eerlijk te zijn vind ik het best moeilijk vandaag weer in de spreekwoordelijke pen te klimmen, maar omdat dit is wie ik ben en wat ik het liefste doe schrijf ik verder, want het oppakken van je leven nadat ik noodgedwongen voor mezelf heb moeten kiezen, valt natuurlijk niet mee.

Natuurlijk is er geen man overboord, ik ga niet dood, ik ben gelukkig kerngezond, heb een hele hoop lieve vrienden en familie en er staan geweldige dingen te gebeuren. Maar dat neemt niet weg dat ik dit bovenste stukje at least 12 keer op nieuw heb moeten herschrijven, omdat gevoel een misschien té grote rol in je leven speelt.

Omdat het nooit meevalt, omdat we misschien teveel vasthouden aan emoties, omdat het zeer doet.

Volgens de boeddhistische leer worden in principe al onze schadelijke gedachten en emoties veroorzaakt door een onjuist begrip van de werkelijkheid . Iets waar ik me absoluut wel in kan vinden.

Natuurlijk is het niet verstandig om nu te zeggen; who gives a shit, ik ga gewoon volgende maand zwanger proberen te worden, want het verdriet, de spanning en de stress breng je hoe dan over op je kind. Iets wat ik niet wil.

...zo van; Happy birthday kleine schat, welkom op de wereld hier heb je alvast een rugzak vol shit load, deal with it !! p.s groetjes van je liefhebbende kersverse moeder.

Nee veel verstandiger is eerst lekker met mezelf aan de slag te gaan, een frisse start te maken, en zodra ik weer helemaal up to (due) date ben, de inseminatie door te zetten. Een paar maandjes wachten tot mijn lucht weer geklaard is, doet vele zonnen stralen.

Want uit ervaring weet ik hoe zwaar zo'n backpack kan zijn. En als je nu genoeg spek of spiermassa hebt waardoor je al die 32 riempjes die zo'n rugzak telt eens lekker aan kunt sjorren, zodat je rugzak goed zit, en je deze na behoren kunt dragen valt er niet veel te klagen. Maar omdat jouw baby vetjes dit niet toelaten, kan mama maar beter zorgen dat die rugzak zo goed als leeg is.


Afbeelding via bol.com Vaude Ayla Kids 6


Geen opmerkingen:

Een reactie posten