vrijdag 9 oktober 2015

Onze eerste ontmoeting

Op zondag 13 september beviel vriendin Ilona van haar tweede kindje. Een prachtige dochter, en gisteren mocht ik haar voor de aller eerste keer ontmoeten. Heerlijk !!!

De kinderwagen met daarin de jongste telg staat lekker buiten, en ik kan alleen maar groot voorstander zijn van buiten slapen.


Terwijl wij koffie drinken, en ons tegoed doen aan een oer Hollands beschuit met muisjes, vertelt Ilona over de bevalling. De aanloop erheen is hilarisch te noemen. Ik had niet anders kunnen verwachten, en de manier waarop Ilona dit alles vertelt is podium waardig.

Ik denk bij mezelf: "'schat je moet gewoon naast Claudia de Breij en Brigitte Kaandorp op het podium gaan staan. je zal volle zalen trekken. En je hoeft er niet eens moeite voor te doen.


Zo ben je, zo was je en zo ken ik je. Je weet je belevenissen altijd zo heerlijk zonder blikken of blozen onder woorden te brengen. Tjonge wat een geweldige tijden hebben we samen beleefd.

Het is nu niet anders, de praat blijft, de humor is nog altijd hetzelfde. Enkel heb jij nu samen met jouw mannetje een heerlijk gezin. En sta ik aan de vooravond ervan.

We kletsen, lachen voornamelijk, en ondertussen vraagt jouw oudste je aandacht. Je rent, springt en vliegt achter hem aan. Terwijl hij op zijn traptrekker door de grote boeren schuur sjeest, de moestuin onder handen neemt en zijn zusje vakkundig in de kinderwagen verplaatst.

De wasmachine en de droger maken overuren, en ondertussen schenk je nog een bakkie in. Stelt me gerust door te zeggen " Schat geloof me je weet precies wat persweeën zijn, ook als je ze nog nooit eerder gevoelt heb". "Gelukkig" denk ik. "Iedere idioot kan bevallen dus ik ook." das dan weer geregeld.

Ik hoor vanuit de keuken een zacht gehuil. Etenstijd!!! Ilona plukt haar oogappel uit de kinderwagen, en zo snel als ze aan de borst ligt zo snel valt ze ook weer in slaap, en zo snel ligt ze heerlijk bij mij.

Ik geniet met volle teugen. En heb enkel een heel klein pamper kontje vast, haar beentjes nog opgetrokken zoals alleen pasgeborenen dat kunnen. En ik bestudeer, en ik ruik, want niets ruikt zo lekker als pasgeboren baby's, en één van de nieuwste geuren van Lancôme.


Na een tijdje leggen we haar terug buiten in haar kinderwagen, ze slaapt. Wij kletsen verder totdat opnieuw de honger het wint van haar dutje.

Na twee tellen borst, komt grote broer aangewandeld. Iets met een peuterongelukje die niet onopgemerkt kan blijven. Ilona vertrekt met haar oudste naar de bovenverdieping, en drukt me op het hart dat een ligbad vooral met kleine kinderen een uitkomst is.

Dit peuterongelukje levert mij nog even wat prachtige momentjes met de kersverse dochter op. En ik kan niet wachten tot ik zelf mijn klein heerlijk opgekrult pamper kontje vast kan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten