vrijdag 2 oktober 2015

Morgen wordt ze vijf!!!

Een mijlpaal.

Het bericht dat ik destijds ontving dat Jens er een broertje of zusje bij kreeg.

Het berichtje dat ik kreeg op een zondag ochtend van haar mama nadat ik een avondje had doorgehaald op een verjaardag van vrienden. Nog geen drie uur oud was ze toen.

Ik zat in mijn boxershort op de bank met een ontbijtje toen het bericht kwam dat ze geboren was. De avond ervoor had ik het er nog met vrienden over gehad. Dat ik het spannend vond, dat het elk moment kon gebeuren. Benieuw was ik...knetter benieuwd.

De reeks namen die destijds voorbij kwamen aan de keuken tafel, met de vraag welke namen wij mooi vonden?  Ze zaten er tussen, tussen al die andere namen, her en der verspreidt. Ik vond ze mooi toen al, nu nog steeds.

Mijn antwoord op het naar buiten komen van haar naam: "'Dat past mooi achter op een cross shirt".

De kleine blonde versie van haar mama. Die haar spenen verstopte in de subwoofer. Die voor de duvel niet bang was. Die haar eerste stappen zette waar ik bij was, tussen haar papa en mij in.

Onze grootste Sinterklaas fan. Die na een korte uitleg van papa en mama dat Sinterklaas weer teug naar Spanje is en volgend jaar weer terug komt, haar handjes in de lucht gooit wanneer ze via youtube een sinterklaas liedje voorbij ziet komen en dan meer dan opgetogen roept '' HIJ IS ER WEER".


Die in de zomer gerust met een I love Sinterklaas shirt rond loopt, en niet alleen het hart van de goedheiligman weet te stelen.

De kleine blonde durfal, voor wie wij destijds een t shirt lieten drukken met de tekst: I do all my own stunts".

Ik zie je nog zo voor me uit fietsen, op het oude Kawasaki fietsje van je broer, dikke snowboots had je aan. Het was volop lente maar je meende dat je echt deze boots aan moest.


Een KTM vest van je broer over je schouders hangend, je blonde lange lokken. Daar ging je...ik liep achter je aan zodat ik je op kon vangen als het mis ging.

Zij is het die wanneer zij en haar broer hier logeren, 's ochtends over mij heen kruipt en nog even naast me in bed komt liggen. Mijn kleine blonde vriendin.

Morgen word je 5 !!! Een mijlpaal, een handje vol.

Wat houden we allemaal veel van je.

Proficiat lieve kleine schat, lieve kleine zoetekauw !!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten