maandag 9 november 2015

Een exclusief kijkje achter de schermen.

Logisch dat u zich afvraagt van waaruit ik deze blog posts allemaal schrijf. En hoe ik aan die onuitputtelijke inspiratie kom.


Even een sneak preview, een kijkje achter de schermen. Daar waar het allemaal gebeurd. Ik richtte een plekje in en installeerde mijzelf hier naast de printer, mijn kleurpotloden en wat leuke tijdschriften.

En dan zal de inspiratie vanzelf wel komen zal u denken. WRONG, FOUT!!! integendeel.

Ik heb in het verre verleden twee grafische opleidingen gevolgd. De rode draad in deze opleidingen was de deadline. Deze werd er vanaf mijn allereerste les al ingestampt, DE DEADLINE!!!


Ik zie de leraar nog zo voor de klas staan, een sullig mannetje vond ik het, daar waar je met de hele klas zo over heen kon lopen, niet dat we dat deden maar het was een mogelijkheid geweest.

Van hem kreeg je de opdracht en vaak moest je hier dan drie uitgewerkte schetsen bij presenteren. Na een korte uitleg over het onderwerp kwam daar steevast die knaller van een DEADLINE!!


Laat de inspiratie maar komen dacht ik dan, maar alles wat er kwam ... geen inspiratie. Daar waar de hele klas krom gebogen over hun tekentafel lag die vervolgens zo lekker inklappen op de meest ongunstige momenten, daar zat ik vaak naar mijn kraakheldere witte vel papier te kijken en dwaalde ik nogal af met mijn gedachten.

Ik was té gefocust in de opdracht, en blokkeerde. Vaak op de terugweg naar huis in de bus daar kreeg ik de inspiratie, of tijdens mijn toilet bezoek de andere ochtend. Daarna begon ik als een bezetene te tekenen en leverde vaak keurig netjes vóór de deadline drie schetsen in.


Ik heb dus even opstart tijd nodig om een mooi product neer te zetten, en hé Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd.

Vaak als ik aan een post begin dan komt de inspiratie gewoon en hoef ik er eigenlijk geen moeite voor te doen, het gaan in principe als vanzelf. Iets waar ik uiteraard heel blij mee ben, en dat dan ook koester.


Binnenkort hoop ik naast de blog, of zelf in samenwerking met de blog iets nieuws op te zetten. Iets waar ik me op dit moment in verdiep en de contacten die ik hiervoor nodig heb aanhaal.

Geef me nog even de tijd, want soms zit ik net als vroeger nog even té gefocust naar dat kraakheldere witte vel papier te staren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten