woensdag 20 januari 2016

Een ijskoude bestelling

De zaaddonor

En vandaag gaf groen licht om het rietje deze kant op te laten komen. Vrijdag word hij ijskoud vervoerd. Ze mogen er bij Cryos Denemarken twee dagen over doen om dit te verpakken. Dus na enkele telefoon gesprekken omtrent vruchtbare periode en leveringstijd staat de datum van verzending voor aankomende vrijdag gepland.


Een Deen, een Deense donor, met dat zeer uitgebreide profiel waarvoor ik flink in de buidel moest tasten maar waar ik meer dan bewust voor gekozen heb. Sinds April 2015 staat dat ene rietje al voor mij gereserveerd.

Want zo zeggen ze bij Cryos, "zodra je een favoriete donor vindt doe je er verstandig aan deze vooraf te reserveren en niet te wachten tot je op punt staat te insemineren of te beginnen aan een IUI of ICSI behandeling. Want de kans is groot dat juist dan jouw favoriete donor niet voorradig is, en je al gauw voor een tweede keuze gaat."


Dus koos ik er destijds voor de raad der wijzen op te volgen, en braaf dat rietje op mijn naam te zetten.

Nu word hij vrijdag verstuurd inclusief een thuis inseminatie set. Een kind kan de was doen en omdat ik best handig ben, zie mijn voorgaande klusprojecten, lijkt het mij meer dan logisch dat ik de inseminatie ook zelf even fix. Mijn eigen expeditie, expeditie Noordpool.

Uiteraard heb ik de handleiding al een tijdje thuis liggen, maar volgens de records krijg ik deze ook netjes bijgeleverd. Ik moet er alleen voor zorgen dat ik niet per ongeluk dit rietje gebruik in mijn drinken, maar gewoon de rietjes pak die daarvoor bedoeld zijn. Moet lukken dacht ik zo.

Dus dook ik vanmorgen vanuit de douche gelijk achter de laptop. Bestelde een grote stikstoftank welke 12 dagen gekoeld blijft en ik dus niet angstvallig in de knoei kom met vruchtbare shizlle en een inmiddels ontdooid rietje. Ik speel op zeker. รก la pokerface. Echt iets voor mij.


Ik won ook vaak met strippoker, en de keren dat ik verloor had ik gelukkig altijd nog een extra hempje aan, twee boxershorts...kortom goed ingedekt.

Enfin...het is gelukt. Het alom bekende rietje komt gezellig deze kant. Gelukkig ...en ik vervolgde mijn weg naar de bakker tijd voor gebak.




Want wanneer ik voor een godsvermogen aan 1 rietje besteed, kunnen daar ook best een gebakje of 6 vanaf. We bouwden een klein feestje. Piepklein.

Ik zette koffie, toverde de gebakjes tevoorschijn en gaf een kleine uitleg over wat ik zojuist besteld had.


Mijn zusje die meer verstand heeft van de mannelijke rol in het vervullen van een kinderwens, vroeg me hoe ...vergeef me mij ietwat perverse uitleg..met hoeveel kracht ik de inhoud van het rietje in moest brengen.


Mijn uitleg: " Nou ik moet over een week over drie terug naar de KNO -arts, en die moet terwijl hij mijn buis van Eustachius controleert, wel wat bewegingen in mijn oor waarnemen in de vorm van een hoop gekrioel.


En terwijl we afscheid nemen, en elkaar omhelzen speelt zij een sperma celletje in bevroren toestand,terwijl ik die in ontdooide toestand na boots. Tja...normaalste zaak van de wereld zullen we maar zeggen.


3 opmerkingen:

  1. Hoi Louise! Wat leuk om je blog te vinden — nog iemand die bij Cryos d'r spaargeld is kwijtgeraakt! Mijn "deense" zoontje is inmiddels 4 maanden oud, en het gaat prima als BAM-mama :) Ik hoop dat het bij jou net zo voorspoedig zal lopen. Enneh, mocht je behoefte hebben aan een praatje, reflectie, perspectief, tips voor de inseminatie ;) wat het ook zijn mag — laat van je weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Barbara wat ontzettend leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Zo grappig...inderdaad een deel van mijn spaargeld naar Cryos gebracht. Maar hetgeen ik rvoor voor terug hoop te krijgen is onbetaalbaar. Ik kom graag met je in contact, En wat tof dat het zo goed gaat al BAM-moeder. Leuk dat je je zoontje mijn "deense" zoontje noemt. Want zo is het natuurlijk ook. Heel fijn weekend gewenst

    Groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen