maandag 8 februari 2016

In de ban van de zwangerschapstest

Test 1..2..3

Alive and kicking, we trappen af. Een nieuwe week, de week waarin ik mag gaan testen. Ontzettend spannend. This could be life changing!! Ik hoop natuurlijk op die kneiter positieve test. Zo'n zwangerschapstest die je vrolijk toe lacht, zo'n test die, als ie kon praten, zou zeggen :" Yoooo..ik weet niet waar heb jij je al die tijd druk om gemaakt, je bent gewoon hartstikke zwanger hoor, dus weg met die zorgen het is tijd voor een feestje."

Ik weet natuurlijk dat zo'n zwangerschapstest niet bestaat, maar het lijkt mij wel leuk. Nu moet ik gewoon netjes wachten of er een wel of niet een tweede streepje komt te staan. Lekker zenuwslopend maar wel goed om je geduld eens maximaal te testen. maximaal in de zin van 3 minuutjes of zo.

Drie minuutjes is....de tijd die je erover doet om je ontbijtje in elkaar te knutselen. Of een kopje koffie te zetten. Drie minuutjes is de tijd die meteoroloog van het RTL ontbijtnieuws erover doet om ons, vaste kijkers, te gaan vertellen of je er verstandig aan doet om een paraplu mee te nemen, of dat je alvast je korte broek weer uit de kast kunt gaan halen.

Enfin...de zwangerschapstest. Je hebt ze in allerlei soorten en maten. De uitslag is echter altijd gelijk. Of je bent gewoon vrolijk zwanger, of je moet het de volgende keer nog een keertje overdoen, als een soort van her-examen.


Ik moet nog een zwangerschapstest gaan halen. Mijn LH test stripjes kocht ik altijd via Sensitest, maar ik denk dat ik er nu maar zelf omga. Ik zal er eens een momentje van maken. Gisteren kreeg ik er alvast 1 van een vriendin, incl uitvoerige uitleg over hoe ik dit alles moet gaan doen.

Mijn hartslag stijgt alvast, alleen de motivatie ontbreekt. En ik denk dat ik al wel weet waarom die ontbreekt. Ik vind het gewoon nog net ietsjepietsje te spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten