vrijdag 4 maart 2016

Brood vs Bruna, Bruna vs Brood


Ik kan me denk ik voorstellen dat wanneer je kinderen hebt alles in het leven draait om degene die jij zo nodig op deze wereld wilde zetten. Jij wilde er zo graag iemand bij om van te houden, om je creaties op te kunnen botvieren, en vooral om heel veel lol te maken.

Zoals -en ik blijf het herhalen, één van de door mij meest begeerlijke vrouw van Nederland Claudia de Breij, zo prachtig in haar boek "Krijg nou Tieten''-  omschrijft.


 "Je hebt iemand verwekt, jij hebt iemand die rustig een eeuwige slaap sliep wakker gemaakt zonder dat die erom vroeg, dus is het nu aan jouw om dat wakker zijn de moeite waard te maken".

Inderdaad dat klopt, ik ga proberen net als Claudia dat inmiddels al een jaar of wat doet, dat "wakker zijn"  meer dan de moeite waard te laten zijn.


Maar ik was al iemand voordat "jij" er was, en die iemand verdwijnt niet nu "jij" er gelukkig bij bent. Ik houd van goede muziek, en hopelijk ga jij dat straks ook waarderen. Dus de godganselijke dag naar die Pardon my French achterlijke kinderliedjes luisteren daarvan kan ik je nu al vertellen, dat dat niet gaat gebeuren.

Het feit dat ik dan  jouw mama ben, veranderd niet aan het feit dat ik mijn eigen identiteit aan de kant schuif, en me ga hijsen in zo'n typische standaard mama rol. Ik denk dat ik veel leukere mama voor jouw kan zijn, wanneer ik lekker kan blijven doen wat ik leuk vind, en vooral kan blijven wie ik ben.

Want geloof mij ik ben echt leuk. En wanneer iemand je zal vragen wie de leukste mama is, zal jouw kleine wijsvingertje al als een soort van voorgeprogrammeerd iets standaard naar mij wijzen.

Het zal dus een Brood vs Bruna kwestie worden.
Maar dat het leuk gaat worden is een feit. En dat ik je wel kan opvreten om wie je bent ook


Inmiddels kan ik niet anders dan toegeven dat er hier al behoorlijk het één en ander gevolg van Dick Bruna de drempel gepasseerd is.


Het varken is nog een nalatenschap van mij. Ik heb het zorgvuldig van mijn eigen kwijl voorzien, evenals mijn siblings. Het lag standaard bij ons on de box, en nu staat hij met zijn stekkerneus te pronken op een plankje in wat de babykamer gaat worden.


Vergezeld door een boekje wat ik jaren geleden eens kocht op de Negenmaandenbeurs. Iets waar ik me nu niet meer durf te begeven. Maar waar ik me destijds samen met mijn vorige werkgever die eveneens een vriendin was behoorlijk heb laten gaan, in de zin van dat we het wel heel héél erg gezellig hadden.



Het knuffeldoekje en daarbij de speenclip kreeg ik zomaar cadeau toen mijn kleine sis en ik de BugaBoo gingen halen. Ik kocht de wagen der wagens via marktplaats, want ik wilde absoluut geen godsvermogen uitgeven aan een wagen die door weer en wind moet.

Ik wil niet als een klein kind staan te janken wanneer er een krasje op komt of wanneer ik die enorme plas opvliegend water -die zojuist door een auto die net te dicht langs de stoeprand reed-, kop.
Komen die zwembandjes ook nog eens van pas


Een lieve en leuke bijkomstigheid dus, van deze aller aardigste mensen. Hun adres staat al genoteerd zodat een geboortekaartje rechtstreeks vanaf de drukker bij hun in de brievenbus kan belanden.

Tussen de verzameling speentjes van merken als Avent, Bibi pronkt er als vanzelfsprekend een Nijntje speentje van Difrax, gewoon omdat die té schattig was, en ik inmiddels uitgekeken ben op mijn duim.


Brood vs Bruna, of toch meer Bruna vs Brood? Ik denk dat laatste. 


Heeft Dick Bruna ook bij jouw / jullie in huis zijn sporen na gelaten? En struikel jij dagelijks over een Nijntje puzzel? In hoeverre is dit icoontje ook bij jullie een steeds terugkerend iets?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten