vrijdag 11 maart 2016

Een meisjes moeder ??


Dat ik geen meisje meisje ben mag duidelijk zijn, althans voor de mensen die me kennen.Natuurlijk had ik een pop twee zelfs. Maar ik bracht mijn spaarzame kindertijd liever door met het leegscheppen van de zandbak, een beetje boompje klimmen, rondjes fietsen of simpelweg op een skateboardje staan.

Wanneer mijn moeder voor mij een jurkje uit de kast trok, klaagde ik steen en been. Ik moest de dingen niet, afschuwelijk vond ik ze. En dat vind ik nog steeds. Doe mij maar een broek, een korte broek een tuinbroek, een skatebroek of een beagy jeans, maar please skip die jurk. 


Geen meisje meisje dus. In dit huis vind je geen schoenen in overvloed, geen stilletto's, pumps of andere, in mijn ogen, ongemakkelijke dingen. In dit huis vindt je een stel skateschoenen, wat slippers, echte mannen werklaarzen en dure motocross laarzen. Thats it, thats all. Meer word het niet, en meer gaat het ook niet worden. Tenzij ik natuurlijk een vrouw aan de haak sla die haar hele garderobe hier parkeert, maar dan nog zijn ze niet van mij. 

Ik houd ook niet zo van vrouwenpraat, ik kon ze op de basis school al niet volgen, en nog steeds denk ik wanneer ik op een verjaardag zit...."heb je het nu echt over welke panty's je waar gekocht hebt? En hoezo ga je helemaal uit je dak wanneer de nieuwste BK pan onder in jouw keukenkastje staat te pronken.? Ik begreep ze niet, ik begrijp ze vaak nog niet. Maar mijn hemel wat vind ik ze mooi. Niet allemaal natuurlijk, maar toch. 

Nee ik praat liever met mannen over vrouwen, mannen praten ook makkelijker, of nee wacht, Ik begrijp ze beter, denk ik. Dat maakt het praten ook makkelijker. Mannen kennen geen schaamte, die zeggen gewoon waar het op staat. Het is zwart of het is wit, en " jezus wat een lekker wijf is dat."

Ja...ik communiceer met mannen, alsof ik er zelf een ben. Mijn beste vriend en ik hebben, zo zeggen we dat ook altijd, "mannen praat".  Je kunt wel raden waar dat over gaat.

Ik houd niet van paard rijden, sterker nog ik ben er bang voor. Naar een nagelstudio is wel het laatste wat ik doe, en een workshop volgen? nee neeeeeee...ik sta liever op mijn skateboard, of achter het starthek van de fietscross.

Maar wat nou als ik straks een meisje krijg? 

Volgens een vriendin ben ik een echte jongens moeder. Maar stiekem vind ik het krijgen van een meisje wel héél erg leuk. En waarom weet ik niet precies. Misschien wel toen ik opeens deze foto's in het magazine MAMA zag staan.



Misschien is het omdat je er dan een vriendinnetje bij hebt. Een zorgzaam klein meisje. Die " ik bak wel even broodjes hoor mam, blijf jij maar lekker liggen je bent toch ziek?" roept vanuit een inmiddels ontplofte keuken. Maar ach ze bedoelt het zo goed.

Of die " wacht maar,  ik heb jouw tandenborstel ook alvast in de koffer gedaan hoor," zegt wanneer we weer op vakantie gaan. 

Een klein vriendinnetje, speciaal voor mij. Ik heb er wel eentje, ze is inmiddels 5, en als ze hier logeert helpt ze me mee. Zij weet welke kleren zij en haar 3 jaar ouder broer moeten dragen, welke tandenborstel van wie is, en ze kruipt 's ochtends wanneer ze wakker word nog even gezellig bij mij in bed. Maar dat kleine vriendinnetje breng ik de ander dag weer samen met haar broer terug naar huis.

Ik heb dan even kunnen proberen hoe het is om een staartje te maken, resultaat..."ach schat we doen er wel een knipje in vandaag, mama maakt straks als je thuis wel een staart." 


Het lijkt me zo leuk..dat eeuwige gepruts met staartjes. Daarom en omdat de kleine vijfjarige vriendin hier wel eens logeert heb ik alvast standaard een paar van die knipjes dingen in huis.

Een meisjes moeder, ik zie het mezelf al wel doen hoor. Eerlijk....ik kan best nageltjes lakken, en nog netjes ook. En als jij een jurk aan wilt, prima!! Al moet ik er tot in de late uurtjes nog een plaatje van een Dino op naaien, omdat je een Dino periode hebt, ook goed. 


En als jij besluit in je pyjama naar school te gaan - tenzij het een Frozen pyjama is, want hé die blijft gewoon netjes in de winkel waar hij hoort-,  dan heb ik er eigenlijk niet heel veel op aan te merken. 


Als je maar lief bent, en niet kattig doet, als je maar niet bijt of krabt zoals gemene meisjes dat doen. Slaan en schoppen mag, mits de ander dat ook bij jouw doet. Als je maar niet roddelt en achterklapt, en als je maar thuis komt na een avondje stappen. Dan ben ik een blije moeder, een blije meisjes moeder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten