woensdag 16 maart 2016

Een ietsje pietsje voorjaar

Een paar uur later dan gewend maar hé de tuin heeft me nodig. en daarbij komt dat de griep toch nog net iets meer sporen achter gelaten heeft dan ik eigenlijk verwacht had.


Ik ben nog niet terug de oude, maar probeer wel mijn ding terug op te pakken. En dat ding is inmiddels project tuin geworden. Dus ging ik voorzichtig aan de slag. Nog in de griep periode plantte ik een beukenhaag. Deze moest erin, de boompjes waren net gerooid en konden niet gek lang zonder verse grond.

En boompjes poten en griep hebben gaan niet heel erg goed samen. Enfin ze staan erin, ze staan netjes als een gedrild groepje Koreanen die nogal volgens propaganda een mars uitvoeren, naast elkaar wortel te schieten. Althans dat hoop ik dat ze wortels gaan schieten.

Tot nu toe kijken ze me een beetje zielig aan, die blaadjes. Ik praat ze af en toe een beetje moed in, schenk er een beetje water bij, en hoop dat ze zich snel thuis voelen. Zodat ik straks lekker vanachter de beukenhaag met een vers kopje koffie van het zonnetje kan gaan genieten.

Oke project tuin. Dat kun je naar mijn inziens goed verknallen als je niet een heel goed tuinplan hebt. En die heb ik niet, die heb ik al sinds ik hier woon niet. Maar toch heb je die nodig,  en gelukkig komen er de laatste tijd steeds wat ideeën naar boven drijven, maar dan zie ik weer iets anders voorbij komen en dan denk ik. "ach gut ach gut dat is toch ook wel erg" ....en ja hoor weg plan.

Kortom het is kak. Maar ik moet misschien toch gewoon ergens beginnen. Dus kocht ik een goede spade. Want goed gereedschap vind ik een must have. Die goede spade zet ik morgen in de grond, en bij onze stratenmaker stak ik al een beetje mijn ligt op. Inmiddels ligt er hier een bestelling voor hem klaar. En kan ik gaan beginnen aan het voor werk.


Ik keek alvast eens wat een dergelijke zandbak moest kosten, en nam de afmetingen daarvan nauwkeurig in mij op. Ik houd wel van een vrolijke bedoeling in de tuin, hoewel ik strak en chique ook wel gaaf vind. Een beetje een tuin voor mij en een beetje een tuin voor de kids vind ik wel leuk.

Een schommel..check die moet er absoluut komen. Ik ben dol op schommelen, en als die kleine straks nou een beetje van mijn genen heeft, zit dat met dat schommelen wel snor.
En met zand happen trouwens ook.

Ik heb al wel een klein zandbakje, maar deze is inmiddels door de zon bijna wit geworden. Dus een vervanging ervan is ergens wel op zijn plek.


Aan speelgoed voor in de zandbak ook geen gebrek. Door de jaren heen verzamel je wel eens iets, dus kan er grond verzet worden. Heerlijk...ik doe niets liever. En als je grond verzet moet je er voor zorgen dat de materialen die je daarvoor gebruikt ten alle tijden in top conditie zijn. Dus zorgde ik vandaag voor de grote grondverzet schoonmaak.


Ik zorgde voor een slot op het houthok en sleep met een flex de puntjes van de schroeven die ik gebruikte, netjes af. Kortom ik ben een klusser. Van een vriendin kreeg ik nog een leuke opmerking over mijn dikke stoere werklaarzen. Ik moet toegeven ze staan me leuk, ik voel me als een vis in het water met die laarzen...en ik ben one off the guys, wanneer ik weer eens een bezoekje breng aan een landbouwmechanisatie bedrijf hier in de buurt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten