maandag 2 februari 2015

Ode aan de kabouter


Ziet hem eens staan fier te wezen samen met zijn dierenvriend. Vroeger al lag er op ons bedje bijna steevast een overtrekje waarop kabouters, kevertjes slakjes en al dat soort klein grut stonden, hartstikke leuk. Natuurlijk werd ons bed wekelijks van schone lakens en overtrekjes voorzien, maar de kabouters hebben indruk gemaakt ook omdat er steeds weer iets nieuws te ontdekken was. Klein als ik was waande ik mij tussen die grappige mannetjes met hun puntmutsje en de daarbij behorende flora en fauna. 

Afgelopen zaterdag was ik samen met een vriendin bij een onwijs leuke kringloop in Emmen "Het Goed''. Gewoon even lekker rondneuzen en sinds ik van het besparen en recyclen ben bied deze kringloop een uitkomst. Ontzettend leuk, fleurig en gezellig. Gelijk viel mijn oog op de kabouter die bovenop een stapel verlaten knuffels lag, alsof hij wilde zeggen....neem mij maar mee, ik kan dan wel niet stofzuigen of kuisen maar ik ben wel leuk voor op de babykamer. En nee mensen ik was niet onder de invloed van heel toepasselijk één of ander paddenstoeltje.

Ik deed mijn vertrouwde rondje kringloop en juist op het punt dat wij uitgekeken waren trok meneer kabouter weer mijn aandacht. Het bordje " alle kleine knuffels gratis mee te nemen" bracht deze Hollander aan het twijfelen ""deze kabouter is niet klein integendeel". Gelukkig bood de vriendin uitkomst door te zeggen dat er anders wel een prijskaartje aan zal hangen, daar had ze een punt. De kabouter in the pocket nu nog op zoek naar een leuk dierenvriendje voor deze puntmuts. Zoeken was niet nodig want onderin deze met pluche gevulde bak lag verpletterd door alle andere knuffels deze ontzettend leuke gans. Ik blij, puntmuts blij, iedereen blij.

Nu staan ze beide te pronken op de babykamer to be. Welkom vrolijke vrienden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten