dinsdag 15 september 2015

Surfdude

Al in mijn jongere jaren droomde ik ervan om later met mijn grut erop te trekken, gewoon lekker primitief zoals ik ook op scouting gewend was. Een Landrover Defender staat dan ook bovenaan mijn verlanglijstje, een Defender en verder niks, helemaal niks.


Geen toren hoge hypotheken, geen twee auto's bij huis, geen dure stereo apparatuur, niet het allernieuwste koffieapparaat, en al helemaal niet het uitstallen daarvan. Want ik ben nog steeds van mening dat het uitstallen van je rijkdommen te maken heeft met je innerlijke armoede.


Ik ben een tevreden iemand, en wanneer je tevreden bent, ben je gelukkig. Gelukkig!!!
Ik heb maar 1 droom, er met die Defender en mijn future kids op uit trekken. De wijde wereld in. Back to basic. Geen schoolbanken en voor geprogrammeerde lesstof, maar kennis op doen door té doen. Afijn...1 droom dus. Lekker simpel.


Net als deze mensen, die er met hun eerste telg lekker op uit trokken, Hij bouwde in de avond uren hun VW bestel busje om naar camper, en toen de kleine man vijf maanden oud was trokken ze de stoute schoenen aan. 


Geweldig!!! Deze surfdudes waren altijd al verkocht aan surfen, en de komst van hun eerste kindje bracht daar geen verandering in. Nee integendeel, ze namen hem gewoon lekker mee op reis, Via reiswieg.nl huurden ze een reiswiegje, en met spanbanden creëerden ze telkens een knusse hoekjes waar de kleine Raf veilig en beschut kan spelen.



Zoals ze zelf zeggen."Plassen kan in de duinen, douchen bij de douchepalen op het strand, en Raf gaat in de afwasemmer in bad." 

En ik denk terwijl ik dit stukje lees " wowwwwww.."'.en ik smelt, en ik word blij, en ik heb een doel. Zie je wel dat het kan, je droom achterna gaan. Nu eerst nu dat freaking rijbewijs, waar ik als een berg tegenop zie. Wie oh wie heeft zegeltjes?


(Met dank aan Viva Mama Juli/augustus 2014)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten