woensdag 11 mei 2016

Big time buiten spelen

Loopfietsjes en helmpjes first

Het kon ..thank god, we konden weer naar buiten. En hoe. Het begon vorige week zondag terwijl ik in Zeeland was en gezellig bij mijn neef, zijn lieve vrouw en hun 3 jarige zoontje Marijn een weekendje bleef plakken.

We vermaakten ons kostelijk en meer dan dat. Want zodra wij iets met wieltjes te pakken krijgen zijn we weg.

Ons ochtendje spelen, koffie drinken in de tuin en door de buurt biken met loopfietsjes, mountainbikes, stepjes en alles wat rolt, hebben we 's middags omgezet in een wandeling door het duinrijke bos. Vol met mountainbike parcours. Ideaal voor de gevorderde mountainbiker en nog idealer als je eens flink op je plaat wilt gaan.

Enfin het biken zit in ons bloed, en dus is het meer dan logisch dat de volgende generatie dat gewoon met de paplepel en een flinke hap zand voorgeschoteld krijgt. Marijn zijn loopfiets, en natuurlijk zijn helmpje gingen mee. Safety first zullen we maar zeggen.

Afbeeldingsresultaat voor fietshelm kind
Afbeelding verkregen via www.bikester.nl

Vergezeld door de GoPro  camera van paps en mams, een rugzak vol water en de nodige vitamientjes, gingen wij op pad. Al in no time had Marijn zijn eerste echte afdalingen gemaakt. en kon ik alleen maar wensen dat ik ook zo'n loopfietsje had.

Heerlijk was het, al net zo heerlijk als de aansluitende bbq en de 23,4 km die neef en ik 's avonds nog even aflegden op de bike.

In de zandbakkes


Een dikke week later, zitten we nog steeds buiten, ben ik al meer dan bruin en werd ik gisteren vergezeld door de komst van vriendin Melissa en zoontje Ryleigh.


Ik parkeerde het ventje in de zandbak die ik al sinds jaar en dag in de achtertuin heb staan. Het is er het weer voor vond ik, en dat vond Ryleigh dus ook. Gewapend met een extra rompertje uit mijn romper collectie vertrouwde mama Melissa het zandspektakel aan me toe.


In een pak hem beet 0.01 seconde werkte Ryleigh zijn eerste hap zand naar binnen. Hij had natuurlijk ook gewoon lekker met de schepjes, de zeefjes en de emmertjes kunnen spelen, maar op een of andere manier heeft hij een voorliefde voor zand. Net als zijn papa waarschijnlijk, en zijn tante Louise. Iets met motocross en een heleboel dirt.

Lekker naar buiten dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten